![]() |
*** 31-03-2010 *** Od dnia 1 kwietnia 2010 r. wszyscy płatnicy składek przekazujący dokumenty ubezpieczeniowe w formie elektronicznej - powinni dokonać importu do programu Płatnik nowego certyfikatu ZUS o nazwie PE-1-ZUS-EWD. Aby móc wysyłać dokumenty do ZUS drogą elektroniczną należy wykonać następujące czynności: 1. Pobrać nowy certyfikat i zapisać go w dowolnym miejscu na dysku komputera. - tu pobierzesz nowy certyfikat 2. W programie Płatnik wejść w zakładkę Przekaz Elektroniczny z lewej strony ekranu, następnie wybrać opcję Certyfikaty. 3. Nacisnąć prawy klawisz myszy na liście certyfikatów, wybrać opcję Rejestruj z pliku i wskazać certyfikat zapisany uprzednio na dysku. 4. W menu programu Płatnik : PRZEKAZ / USTAWIENIA PRZEKAZU ELEKTRONICZNEGO na zakładce USTAWIENIA OGÓLNE w pozycji NAZWA CERTYFIKATU ZUS należy z listy wybrać certyfikat z rozszerzeniem EWD. Program Płatnik jest w tym momencie gotowy do wysyłki dokumentów. --------------------------------------------------------------------------------------------------- *** 03-01-2010 *** Program rejestrów vat VAT-E wymaga pobrania i zainstalowania następującej poprawki: - kliknij aby pobrać plik 2010.EXE Pobrany program należy skopiować do folderu, gdzie znajduje się program rejestrów vat VAT-E /w folderze tym znajduje się plik REJ.EXE /, a następnie uruchomić. Nazwę tego folderu można znależć np. we właściwościach skrótu do programu VAT-E. Po tej czynności program VAT-E jest już gotowy do pracy. Jeśli poprawka nie zostanie wgrana, program nie ustawi roku 2010 jako aktywnego. --------------------------------------------------------------------------------------------------- *** 01-01-2009 *** Od 01-01-2009 obowiązują nowe certyfikaty CANAD i CAZEW. Aby móc wysyłać dokumenty do ZUS drogą elektroniczną należy wykonać następujące czynności: 1. Pobrać nowe certyfikaty i zapisać je w dowolnym miejscu na dysku komputera. - tu pobierzesz nowy certyfikat CANAD - tu pobierzesz nowy certyfikat CAZEW 2. W programie Płatnik wejść w zakładkę Przekaz Elektroniczny z lewej strony ekranu, następnie wybrać opcję Certyfikaty. 3. Nacisnąć prawy klawisz myszy na liście certyfikatów, wybrać opcję Rejestruj z pliku i wskazać certyfikaty zapisane uprzednio na dysku. Na liście certyfikatów powinny pojawić się aktualne certyfikaty CANAD i CAZEW o numerach seryjnych 1F i 21. Program Płatnik jest w tym momencie gotowy do wysyłki dokumentów. |
![]() |