[Rozmiar: 32833 bajtów]

*** 31-03-2010 ***
Od dnia 1 kwietnia 2010 r. wszyscy płatnicy składek przekazujący dokumenty ubezpieczeniowe w formie elektronicznej - powinni dokonać importu do programu Płatnik nowego certyfikatu ZUS o nazwie PE-1-ZUS-EWD.
Aby móc wysyłać dokumenty do ZUS drogą elektroniczną należy wykonać następujące czynności:

1. Pobrać nowy certyfikat i zapisać go w dowolnym miejscu na dysku komputera.
- tu pobierzesz nowy certyfikat

2. W programie Płatnik wejść w zakładkę Przekaz Elektroniczny z lewej strony ekranu, następnie wybrać opcję Certyfikaty.

3. Nacisnąć prawy klawisz myszy na liście certyfikatów, wybrać opcję Rejestruj z pliku i wskazać certyfikat zapisany uprzednio na dysku.

4. W menu programu Płatnik : PRZEKAZ / USTAWIENIA PRZEKAZU ELEKTRONICZNEGO na zakładce USTAWIENIA OGÓLNE w pozycji NAZWA CERTYFIKATU ZUS należy z listy wybrać certyfikat z rozszerzeniem EWD.

Program Płatnik jest w tym momencie gotowy do wysyłki dokumentów.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

*** 03-01-2010 ***
Program rejestrów vat VAT-E wymaga pobrania i zainstalowania następującej poprawki:
- kliknij aby pobrać plik 2010.EXE
Pobrany program należy skopiować do folderu, gdzie znajduje się program rejestrów vat VAT-E /w folderze tym znajduje się plik REJ.EXE /, a następnie uruchomić. Nazwę tego folderu można znależć np. we właściwościach skrótu do programu VAT-E. Po tej czynności program VAT-E jest już gotowy do pracy. Jeśli poprawka nie zostanie wgrana, program nie ustawi roku 2010 jako aktywnego.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

*** 01-01-2009 ***
Od 01-01-2009 obowiązują nowe certyfikaty CANAD i CAZEW.
Aby móc wysyłać dokumenty do ZUS drogą elektroniczną należy wykonać następujące czynności:

1. Pobrać nowe certyfikaty i zapisać je w dowolnym miejscu na dysku komputera.
- tu pobierzesz nowy certyfikat CANAD
- tu pobierzesz nowy certyfikat CAZEW

2. W programie Płatnik wejść w zakładkę Przekaz Elektroniczny z lewej strony ekranu, następnie wybrać opcję Certyfikaty.

3. Nacisnąć prawy klawisz myszy na liście certyfikatów, wybrać opcję Rejestruj z pliku i wskazać certyfikaty zapisane uprzednio na dysku.

Na liście certyfikatów powinny pojawić się aktualne certyfikaty CANAD i CAZEW o numerach seryjnych 1F i 21. Program Płatnik jest w tym momencie gotowy do wysyłki dokumentów.